Csodálatos dolog a Gucci
A Gucci sokoldalú szlengkifejezés, melynek alapja a luxus divatmárka, a jelentése többek között: rendben, jó, nagyszerű, óriási, friss. Az egykor utcanyelvben használt kifejezés ma már milliók közkedvelt szava. A 160 oldalas kiskönyv pedig tömören és stílusosan dokumentálja – gazdagon illusztrált színes képekkel és nyolc fejezetben – a világ legkeresettebb luxusmárkájának legjavát.
A Gucci sikerének nagy része az azonnal felismerhető, ikonikus darabok megalkotásból fakad, amelyek viselőjüket a márka identitásának érzésével töltik el.
A Gucci, az egyik legrégebbi ma létező olasz divatmárka, amely 1921-ben, Firenzében alakult. Guccio Gucci azzal a céllal alapította meg cégét, hogy a gazdag és divat olaszországi felsőbb osztályok számára készítsen pazar poggyászt. A barna alapon sötétbarna gyémántokat tartalmazó Gucci nyomattal, egymásba illeszkedő „G” logóval és a piros és zöld csíkokkal ez a márka vált az utolsó szóvá az olasz luxusban.
A Gucci jellegzetes jegyei – az öv, a táska – túlmutatnak a múló divattrendeken, így a ház identitásának központi elemei a huszonegyedik században is megmaradtak. Tom Ford irányítása alatt a Gucci megtestesítette a 90-es évek huncutságát (a világsztár Madonna is beszerzett néhányat a kollekcióból) és vagány esztétikáját. Manapság, Alessandro Michele vezetése alatt, a márka romantikát és szívósságot ötvöző kombinációja nagy keresletet mutat.
A kötet ennek a történelmi, mégis virágzó háznak a történetét meséli el érthetően és röviden (tehát mellőzi a hosszú életrajzot, arra ott vannak a korábbi kiadványok), és azt a látnoki megjelenést, amely megerősítette helyét a divattörténetben.