Transz
Danny Boyle a Gettómilliomos után igazi thrillert rendezett. Számtalan meghökkentő fordulat, elképesztő ötlet és kitalálhatatlan befejezés teszi a filmet kihagyhatatlanná.
Állítólag műtárgyat lopni könnyű. Aki elég tökös, elég ötletes, és tényleg nagyon akarja a pénzt, annak sikerülni fog. Simon (James McAvoy) egy aukciósház alkalmazottja, és bebizonyítja: ő is meg tud lovasítani egy értékes festményt. De rafinált tette elkövetése után sajnos egy másik régi mondás is beigazolódik: nincs tökéletes bűntény.
A bajokat részben az okozza, hogy átmenetileg szövetkezni volt kénytelen egy műkincsrabló bandával, részben az, hogy akció közben nagyon beütötte a fejét: így aztán teljesen elfelejtette, hova rejtette el a milliókat érő képet. A banda főnöke (Vincent Cassel) mindent megpróbál, hogy emlékeztesse őt, de a kínzás sem segít. Így aztán felbérelnek egy hipnózissal foglalkozó pszichológust (Rosario Dawson), hogy vezesse be őket szövetségesük titkos gondolatai közé.
Minél mélyebbre merülnek Simon tudatalattijába, annál több titokra bukkannak. Vágy, valóság és hipnotikus álom összekeveredik, a határok elmosódnak… pedig a festménynek lennie kell valahol.
A forgatásról:
2011 nyarára elkészült a film forgatókönyve, már a szereplőket is kiválogatták, az időzítés azonban mégsem volt kedvező, mert Danny Boyle már leszerződött a 2012-es londoni olimpia nyitóünnepségének rendezésére. Olyan vállalás volt, mely különleges figyelmet és teljes embert kívánt 2012 első félévében. 2011 őszén a filmet még leforgatták, az utómunkálatokra és a befejezésre azonban az olimpia előtt már nem maradt idő. A felvételek 2011 szeptemberében kezdődtek a Three Mills stúdióban és londoni helyszíneken, s a munkában Boyle több régi kollégája is részt vett.
A film zenéjét Boyle régi kollégára bízta: Rick Smith korábban is dolgozott a rendezővel A part című filmen és a Frankenstein színházi előadásán, de leghíresebb közös munkájuk a Trainspotting filmzenéje volt, mely rendkívüli népszerűségnek örvendett a 90-es évek második felében.