Angry Birds - A film
Red, Chuck, Bomb és társaik a világ legismertebb sztárjai. Naponta két és félmilliárdan játszanak velük. A 100 millió dolláros költségvetésű 3D-s animációs vígjátékban életre kelnek a madarak és az ellenük áskálódó malacok: egy egész estés történetben kap szárnyra a játék, aminek már nagyon régóta filmmé kellett volna válnia!
Madár-sziget lakói boldog szárnyasok, akik nem tudnak repülni. De nem mindenki érzi jól magát ebben a paradicsomban: az indulatkezelési problémákkal küzdő Piros, a folyamatosan pörgő Chuck és a robbanékony Bomba mindig is kilógott innen. Amikor azonban titokzatos zöld malacok tűnnek fel a szigeten, a három kívülállóra vár a feladat, hogy kiderítsék, miben sántikálnak a rejtélyes vendégek.
A játék alapötlete egyszerűbb már nem is lehetne: zöld malacok megpróbálják a dühös madaraktól lenyúlni a tojásaikat, vagyis a kicsinyeiket, és a madaraknak vissza kell szerezniük az ivadékokat. Az alkotók az Angry Birdsöt kiadó Rovio csapatával együttműködve erre építették fel a filmváltozat forgatókönyvet.
Bár a játék karakterei korábban már megjelentek más műfajokban, mozivásznon még nem szerepeltek, és ahhoz, hogy itt is taroljanak, az alkotóknak fontos döntéseket kellett meghozniuk. A játékban nincs szárnyuk és lábuk, és nem beszélnek: annak idején ez a mobilok technikai adottságaihoz igazodó, tudatos döntés volt a Rovio részéről, a film előkészítésekor azonban Cohenék úgy döntöttek, mindezeken változtatnak.
Ami a madarak otthonát illeti, látványos és gazdag képi világot akartak létrehozni, amely stilizált ugyan, de nem teljesen valószerűtlen. Azt szerették volna, hogy a közeg ismerősen hasson a rajongóknak, de ugyanakkor rengeteg vicces meglepetéssel is szolgáljon. A két fő helyszín a harsogóan színes, organikus Madár-sziget és a szúrós-szálkás, kellemetlen Malac-sziget: megtervezésükkor az alkotók szabadjára engedték humorukat és képi fantáziájukat.