A kaszinók és művészet kapcsolata
A kaszinó szó hallatán legtöbbünknek azonnal a fényűző életmód, hatalmas nyeremények és a szerencse ördögi természete jut eszünkbe. Azonban a kaszinó nemcsak erről szól. Természetesen a kaszinó és a https://wazamba.com/hu/ digitális változata egy profitorientált szolgáltatás, amelynek a legfontosabb célja alapvetően a pénzkeresés. Azonban a szerencsejátékpiacon, hasonlóan a gazdaság más ágazataihoz, komoly verseny dúl, ezért a szolgáltatóknak komoly a legjobb minőséget kell kínálniuk a játékosoknak.
A játékosok sokszor az első benyomás alapján válogatnak a kaszinójátékok közül, ezért az első benyomás sokszor kulcsfontosságú lehet. Statisztikák egyértelműen mutatják, hogy a játékosok döntő része nem tölt el sok időt egy kaszinóoldal tanulmányozásával, hanem elsősorban a vizuális élmény alapján dönt. A játékfejlesztőknek komoly kihívás, hogy pontosan eltalálják a játékosok ízlését, és a lehető leghatásosabb vizuális élményt nyújtsák.
Digitális művészet
A játékfejlesztők nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a játékosok igényeit mindenféle szempontból kielégítsék. Nemcsak technikai szempontból törekednek a tökéletességre, de a játékosok szépérzékére, érzelemvilágára és a tudatalatti világra is próbálnak hatni. Ebben a pillanatban már el is érkeztünk a művészethez, hiszen egy művészt pontosan ugyanezek a tényezők motiválnak. A játékfejlesztők sok ihletet merítenek a művészek alkotásaiból és megpróbálják átültetni az online kaszinó világába. A modern művészetek eszköztára meglehetősen széles, és jelenleg a művészek a számítógépet és a számítógép által biztosított modern technológiát is használják a munkájuk során. A Digital Art azaz digitális művészet a digitális technológát használja műalkotások létrehozására. Bizonyos műalkotásokat teljesen számítógépekkel hoznak létre, míg más alkotásoknál meglévő nem digitálisan létrehozott műalkotásokat manipulálnak digitálisan, hogy egy egészen új művet alkossanak. Az egyik legfontosabb irányzat a digitális művészetben a digitális vizuális művészet, ahol vagy kétdimenziós adatokat ábrázolnak egy elektronikus kijelzőn, vagy az adatokat matematikai műveletekkel háromdimenziós adatokká alakítják. A számítógép által létrehozott háromdimenziós képek úgy jönnek létre, hogy különböző geometriai formákból és görbékből a számítógép háromdimenziós tárgyakat alkot vagy jelenteket alkot, amelyek egy film vagy egy játékjelenet alapjaként szolgálnak.
Érzelmek és szenvedélyek
A szerencsejáték, hasonlóan más játékhoz komoly érzelmeket és szenvedélyt szülhet. A játék menetének alakulása, egy nagyobb összegű tét elnyerése vagy elvesztése jelentős érzelmeket generálhat, amelyek elraktározódnak a játékosokban. Ezek az érzelmek jelentősen befolyásolhatják a kaszinójáték további alakulását. Egy elvesztett tét miatti keserűség és bosszúság arra ösztönzi a játékost, hogy próbálja minél hamarabb visszanyerni az elvesztett összeget. Hasonlóan egy nyertes tétet követő eufória növelheti az önbizalmat és könnyelműséghez vezethet, amely során a játékos túlságosan nagy összeget kockáztat a következő tét során. Azonban az érzelmekre alapozott játékstratégia az esetek döntő részénél nem kifizetődő. A játékosok egy jelentős része egy idő után teljesen belemerül a játékba, és minden idegszálával a játékra összpontosít. Egy külső szemlélő pontosan jól megfigyelheti a játékosok viselkedésének, hangulatának és érzelmeinek a változását. A játékszenvedélyt sok művész próbálta megörökíteni akár festménye, fényképen vagy más technológiával. A játékfejlesztők sok ötletet merítettek ezekből a műalkotásokból, amikor az online kaszinó szereplőinek alakját és érzelmeit a képernyőre vitték. Az a játékos, amely látja a szenvedélyt a kaszinójátékos szereplőjén könnyen azonosul vele és nagyobb késztetést érez a játék elkezdésére vagy folytatására.
Híres műalkotások a játékokról és játékosokról
A Pierre-Auguste Renoir francia impresszionista festő „Kaszinóban” című festménye az egyik leghíresebb festmény a kaszinóról. Az 1879-ben készült festmény két divatosan öltözött hölgyet ábrázol a kaszinóban. Renoir már akkor pontosan ábrázolta a szerencsejáték által kiváltott örömöt és izgalmat, amely a játékfüggőség potenciális veszélyét is magában hordozza. Paul Cézanne kockajátékosok című festménye két férfit ábrázol kockajáték közben. Az 1896-ban készült festmény egy férfialakot ábrázol, aki mélyen koncentrál és teljesen elmerül a játékban. Georges de La Tour „Csalás az ász klubban” című festménye egy csalót ábrázol, aki a kártyajáték közben éppen csal. A festmény nyilvánvalóan megpróbálta felhívni a figyelmet a szerencsejátékokkal kapcsolatos veszélyekre.
Fotó: Unsplash.com