Bryan Singer - Múlt és jelen
Bryan Singer 1995-ben szinte bombaként robbant be a köztudatba csavaros és kiválóan felépített, Közönséges bűnözők c. krimijével. A szakma és a publikum elismerése, díjeső - köztük két Oscar is -, hírnév, az amerikai rendező tehát hatalmasat szólt, ráadásul mindezt második egész estés mozijával.
Kiváló kezdet, amit jó folytatás követett. A Közönséges bűnözők után ugyanis egy Stephen King-adaptációt leszámítva csupa nagyszabású produkció kelt vászonra Singer dirigálásával. Kétszer is mutánsokat zúdított a nyakunkba, elképesztő anyagi sikerrel és jó fogadtatással, megalapozva az X-ek diadalútját a mozikban, majd pedig Supermant hozta vissza (Superman visszatér), bár itt már néhányan azt kérdezték, hogy minek? Singer azonban nem ingott meg és két évvel később, 2008-ban a második világháborúba vitte a nézőket, a Valkűr fedőnevű drámában, Claus von Stauffenberg ezredes vezetésével.
2013-ban pedig - mondhatni egy öt éves pihenő után - Singer előállt eddigi talán leggrandiózusabb művével - legalábbis ami a külsőségeket illeti. -, Az óriásölővel. Ugyanakkor az előzeteseket elnézve, az információkat figyelve erősen kérdéses a film jövője. Mintha Singer kissé túlságosan elhollywoodiasodott volna. Mintha a Los Angeles-i láz őt is totálisan ledöntötte volna a lábáról.
CGI csodamese, vagy csupán egy piszkosul drága blockbuster-várományos, ami talán saját költségét se tudja visszahozni? Ezt majd a néző eldönti, a honi mozikban 3D-ben és IMAX 3D-ben is látható a látványos fantasy.
Egy azonban biztos, a Singer-gépezet halad tovább, 2014-ben egy régi-új X-Men mozival, Az eljövendő múlt napjai-val tér vissza!