Drága Ads hirdetések? Van jobb megoldás!
Az elmúlt években egyértelműen bebizonyosodott, hogy az online jelenlét milyen sok pozitívumot tartogat azoknak a vállalkozóknak, akik termékek, szolgáltatások értékesítésével foglalkoznak. Hiába jobb, olcsóbb vagy profibb a kínálatuk, mint a konkurens cégeké, ha az emberek nem szereznek tudomást a létezésükről, akkor nem fognak vásárolni. A keresőoptimalizálás segít, hogy a weboldalakat jobb helyre rangsorolja a Google.
A találati listában való előrébb jutás pedig egyértelműen a látogatottság növekedéséhez vezet. Bár sokan élnek az Ads hirdetés lehetőségével, mégsem nevezhető az egyik legkedveltebb marketingeszköznek a vállalkozók körében. Ennek az a magyarázata, hogy bizony elég borsos árat kell fizetni azért, hogy a weboldalak a találati lista élére kerüljenek. Tény, hogy a Google Ads hirdetések hatására többen kattintanak a weblapra, mint korábban, de ha az eredményeket szembe állítjuk az elköltött költségekkel, akkor láthatjuk, hogy nem minden esetben éri meg a befektetés. A keresőoptimalizálás ehhez képest egy sokkal olcsóbb megoldást kínál, hiszen a fizetett hirdetésekre elköltött pénz töredékéért lehet jobb helyezést elérni a keresőben. Az Ads hirdetés azért sem bizonyul minden esetben a legmegfelelőbb lehetőségnek, mert kutatások is bebizonyították, hogy a látogatók sokkal megbízhatóbbnak ítélik az organikus találatokat, vagyis azokat a weboldalakat, amik átmennek a Google algoritmusok szűrőjén, és azok alapján kerülnek a listába.
A természetes találatok közé pedig egyenesen a keresőoptimalizáláson keresztül vezet az út, ami biztosítja, hogy a honlapok adott kulcsszavakra az első találatok közé kerüljenek, és ott hosszú időn keresztül megőrizzék a pozíciójukat. Ez persze nem jelenti azt, hogy az Ads hirdetések a megfelelő beállításokkal ne lennének hatásosak olyan cégek esetében, melyek piacképes termékeket, szolgáltatásokat kínálnak, piacképes árakon, de az időszakos reklámkampányok is akkor a leghatásosabbak, ha párosulnak a keresőoptimalizálás nyújtotta előnyökkel.