Siófok tarolt a városmarketingjével!

Siófok a Balaton fővárosa, ugyanakkor a kreatív és hatékony városmarketing egyik kiemelkedő példája is. A Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete által szervezett Városmarketing Gyémánt Díj pályázaton idén a város minden benyújtott nevezésével díjat nyert – összesen 10 díjat zsebelt be.
10 gyémántdíj, 10 sikeres projekt
A rangos elismerések 2025. március 5-én, a budapesti Marketing Digital Forum Konferencián találtak gazdára. A város díjazott pályázatai között helyet kapott a GasztroFok márka, a 4 évszakos Nagystrand, az Ecsetre fel! Festőtalálkozó, valamint Siófok modern, interaktív turisztikai kiadványai is. A nyertes projektek 2023 júniusa és 2024 decembere között valósultak meg, és mindegyik hozzájárult ahhoz, hogy Siófok tovább erősítse turisztikai vonzerejét.
A nyertes városmarketing pályázatok:
1. Rendezvények, események – Siófok kulturális pezsgése
- Ecsetre Fel! Festőtalálkozó – művészek találkozója inspiráló környezetben.
- Fedezzük fel a várost! Polcról-polcra olvasótábor BRTK – irodalom és városnézés egyben.
- Örömtánc a Rózsakertben – mozgás és közösségi élmény egy varázslatos helyszínen.
- XI. Halfesztivál – a balatoni gasztronómia ünnepe.
- Siófok55 Városnap2023 – a település történelmének és jelenének ünneplése.
2. Marketingkommunikáció és tartalom – Modern eszközökkel Siófok népszerűsítéséért
- Épületmesék és turisztikai kiadványok megújítása – múlt és jelen találkozása informatív formában.
- Siófok települési brandépítés – városfejlesztési kiadvány – a város arculatának erősítése modern marketingeszközökkel.
3. Stratégiai márkaépítés és arculat – Siófok mint élményközpont
- GasztroFok kulináris körutazás – helyi ízek és gasztronómiai élmények népszerűsítése.
- 4 évszakos Nagystrand – a balatoni fürdőzés egész évben elérhető élménnyé tétele.
- #siofokholdolgozol Városi Nyílt Napok – a helyi közösségek bevonása és a városi élet bemutatása.
Siófok a városmarketing elitben
A díjakat Dr. Kovács Miklós alpolgármester és Mihalovics Dóra, a Kommunikációs és Turisztikai Iroda vezetője vették át. Siófok ezzel az elismeréssel immár 52 gyémántdíjjal büszkélkedhet, és a magyar városmarketing ranglista előkelő 4. helyén áll.
A jövő: még több innováció, még több siker
A szakmai elismerések nemcsak visszaigazolják Siófok fejlődési irányát, hanem további lendületet adnak a városmarketing stratégiák folytatásához. Cél továbbra is az, hogy Siófok kulturális és turisztikai szerepe erősödjön, és a Balaton egyik legvonzóbb úti célja maradjon – a nyári szezon mellett az év minden időszakában.
A település ismét bizonyította: a városmarketing reklám, élmények, közösségi kapcsolatok és innováció összessége. A mostani sikerek újabb motivációt adnak ahhoz, hogy Siófok neve továbbra is egyet jelentsen a minőségi turizmussal és a kreatív marketinggel!