Egy fiatal tenor különös életrajza
A kötet életrajzi leírásait Kaufmann-nal folytatott beszélgetések, valamint kollégák és szakértők vendégszövegei gazdagítják. Jonas Kaufmann őszintén mesél pályája alakulásáról, a kezdeti nehézségekről és kudarcokról, a siker kellemes és kellemetlen velejáróiról, énektechnikai kérdésekről, rendezőkhöz és pályatársakhoz fűződő viszonyáról, s persze mindenekelőtt kedves zeneszerzőiről és operaszerepeiről.
Nem túlzunk sokat, ha azt mondjuk, hogy Jonas Kaufmann hamarosan egyedül fogja betölteni azt az űrt, amelyet a „három tenor” maga mögött hagyott. Abban semmi különös nincs, hogy német énekesként meghódította Bayreuthot, a Wagner-szentélyt, az sem egyedülálló, hogy az univerzális operaháznak számító New York-i Metropolitan egyik legnagyobb sztárjává vált az utóbbi időben. Az azonban több mint figyelemreméltó, hogy a milánói Scala közönsége éppúgy rajong érte, amikor Verdi-, vagy Puccini-szerepeket ölt magára, mint a francia publikum, amikor Bizet, Massenet, vagy éppen Gounod operák főszerepeiben tűnik fel.
Jonas Kaufmann a New York Times szerint „napjaink legfontosabb, legsokoldalúbb tenorja”. Münchenben született, itt végezte tanulmányait, professzionális karrierje a saarbrückeni Városi Színházban indult. Mesterkurzusokon tanult Hans Hotternél, Josef Metternichnél és James Kingnél, saját hangjára és technikájára azonban az amerikai bariton, Michael Rhodes magánóráin találta rá. Fokozatosan hódította meg a világ legjelentősebb operaszínpadait Bayreuthtól a Scalán, és a Metropolitan Operán át a Covent Gardenig, illetve a párizsi Opéráig. Négy nyelven énekel idiomatikusan, háromszáz év opera- és dalirodalmát tartja repertoáron.