Üzletember és lelkes utazó: Dallos Zoltán saját márkáját építette fel!
Idén kerül megrendezésre az Üzlet és utazás rendezvény, melynek megálmodója a multik mókuskerekéből kilépő Dallos Zoltán. A fiatalember sikeresen építette fel magát miközben egy hasznos könyvet is írt Alkalmazottból vállalkozó címen. Amelyben hasznos tanácsokkal látja el kezdő vállalkozókat. Beszélgettünk vele üzletről, utazásról, valamint az élet nehézségeiről és a pozitív gondolkodásról is.
Ha jól ment az életed a multik világában, miért lettél vállalkozó? Milyen területen valósítottad meg üzleti céljaidat?
Alapvetően én nagyon élveztem az alkalmazotti létet – egy ideig… 24 évesen már fiókvezető voltam az egyik hazai banknál, 27 évesen régióvezető 30 munkatárssal, és annál nagyobb stressz szinttel. A váltás oka egyrészt az volt, hogy jelzett a szervezetem, és 28.5 évesen szívritmus zavarom lett, ami nagy valószínűséggel az életmódomnak volt köszönhető… A másik ok pedig az volt, hogy alkalmazottként bár megvan a biztonság érzése, kiszámítható fizetés, ami minden hónapban adott napon érkezik, viszont túl szabályozottak voltak a keretek, és az utolsó 2 munkahelyemen éreztem, hogy nem tudom megvalósítani azokat a dolgokat, amiben hiszek.
Így 2016 végén hoztam egy döntést, hogy a saját utamat járom. Ez sem könnyű, rengeteg kihívás van benne, főleg a vállalkozás indítás kezdeti szakaszában, viszont most közel 3 év elteltével már pontosan látom az irányt. Nemrég jelent meg a könyvem Alkalmazottból Vállalkozó címmel, amiben ennek az időszaknak a sikereit, kihívásait, nehézségeit írtam meg.
Az utazás mint szenvedély, hogyan jött? Milyen országokban jártál?
Érdekes, hogy 33 éves koromig, amíg alkalmazottként dolgoztam, valamiért nem érdekelt annyira az utazás, túlzottan bezárkóztam a hétköznapi világomba, és néhány céges út kivételével igazából csak a környező országokig jutottam el. Az első meghatározó élmények a felmondásom utáni hónapokban történtek. 2017 elején úgy döntöttem, hogy 2 hónapra Spanyolországba teszem át a székhelyem, és Malaga környékén töltöttem a kora tavaszi hónapokat. 2 hónapra béreltem lakást, és ugyanúgy éltem ott, mint a helyiek, tehát nem tekintettem nyaralásnak, dolgoztam minden nap távolról az akkori projekteken. Ez volt az első főpróbája annak, hogy mennyire tudom távolról vezérelni a dolgokat, mennyire szükséges valójában a fizikai jelenlét, milyen digitális megoldásokkal lehet ezt áthidalni - szerencsére jól ment ez az időszak.
Ezt követően volt még egy út, ami feltette a pontot az i-re. Létezik egy hajóút, aminek a neve Nomad Cruise. Ez a hajóút olyan résztvevők számára ajánlott, akiket érdekel a helyfüggetlen, szabad, „digitális nomád” életmód, vagy csak egyszerűen nyitott és kíváncsi erre az életmódra. Ma már ez a rendezvény sorozat a tizedik hajóúthoz közelít, én még a negyediken vettem részt 150 hozzám hasonló lelkes utazóval, akik 26 országból érkeztek. Kolumbiából, Cartagena városából indultunk, és átszelve az Atlanti-Óceánt Lisszabonba érkeztünk meg 2 héttel később. Minden nap előadások, workshopok, mastermind találkozók, sport események, bulik voltak, és mivel 2 hétig össze voltunk zárva egy óceánjáró hajón, így bőven volt időnk az ismerkedésre. Volt köztünk marketinges, programozó, webfejlesztő, utazó blogger, nemzetközi DJ, nyelvtanárok, coachok, és számos érdekes élettörténetet hallhattunk.
Azt hiszem ez az út volt, ami igazán felnyitotta a szemem, hogy mennyire fantasztikus járni a világot, és új emberekkel, új kultúrákkal ismerkedni. Ezt követően jártam még kb., 15 országban 2 év alatt, a teljesség igénye nélkül: Kanada, Kuba, Izland, Azori Szigetek, és sok helyen Európában...
Konferenciád, az Üzlet és utazás igen sikeres. Mi a titkod?:-)
A rendezvény sorozat 2018 szeptemberében indult, mert a fenti utazások, valamint a Youtube csatornám indítása miatt rengeteg hozzám hasonló utazóval, digitális nomáddal ismerkedtem meg, és úgy gondoltam, hogy bár fantasztikus rendezvények vannak a témában, de bőven van még hely az inspiráló sztoriknak.
Az Üzlet és Utazás sorozat mér a hetedik esthez érkezett. Hagyomány szerűen egy moziteremben rendezzük meg, így az előadók óriás vásznon és profi hangtechnikával tudják megosztani az élményeiket. Véleményem szerint azért van ekkora érdeklődés, mert az emberek vágynak a szabadságra, keresik a hasonló érdeklődésű körű emberek társaságát, valamint az üzleti és utazós témákat próbáljuk egyensúlyban tartani. Tehát az inspiráló történeteken kívül olyan előadókat is meghívunk, akiktől konkrét, kézzel fogható gyakorlati tanácsokat hallhatunk, akár marketing, márkaépítés, vállalkozás indítás, vagy akár automatizálás témakörökben.
Merre utazol legközelebb és milyen céllal?
Egyelőre nagy utazás most nincs tervben, csak rövidebb Európai utak. Ennek az a fő oka, hogy idén a vállalkozásban szintet léptem, és az egyéni vállalkozás mellett megalapítottam a cégemet is a marketing tevékenységünkre, és bővítettem a csapatot, egészen 10 főig. Így az idei év legfontosabb feladata a céges működés alapjainak a stabilizálása, belső szabályok és folyamatok kialakítása, valamint az ügyfélkör kibővítése, hogy ki tudjuk használni a kapacitásainkat.
A következő pár évben milyen terveid vannak, illetve milyen célokat szeretnél elérni?
Szeretném a marketing ügynökséget tovább erősíteni, idén év végére triplázni az ügyfélkörünket, és jövő év végére 10x számú ügyféllel dolgozni. Emellett saját projektet építeni, mint például a könyv is, illetve a rendezvények, a blog / vlog felületeimet pedig arra használni, hogy még több hasznos értéket és inspirációt tudjak átadni az érdeklődőknek
Mivel szoktál kikapcsolódni?
Őszintén megvallva, ez a legnehezebb :-) mivel szeretem amit csinálok, és a hobbim a munkám, ezért nehéz kikapcsolni. De tudatosan figyelek arra, hogy legalább heti egy napot a szabadban töltsek, elektronikai eszközök nélkül, és kicsit távol a hétköznapok zajától…
Fotó:Tóth Balázs fotóstudio