A digitális szórakoztatás fellendülése: ideiglenes vagy velünk marad ezentúl?

Írta: admin

Nem számít, a világ mely szegletében él; a COVID-19 járvány valahogyan érintette Önt is. A médiaiparban óriási méretű fellendülés tapasztalható a digitális szórakoztatás terén, amely ugyanakkor egyes vállalatokat üzleti tevékenységük újragondolására kényszerített. A fő kérdés most az, hogy az online szolgáltatások növekedése vajon tovább fog-e nőni, vagy apránként visszaesik majd?

A kiváló szerző, Deli Péter - többet róla itt tudhat meg -, most megosztja velünk tapasztalatait Magyarország helyzetéből közelítve. A cikkben részletesen áttekinti, hogyan fejlődött a szórakoztatóipar, és miért hiszünk benne, hogy a fellendülés a jövőben is velünk marad. Azt is megvizsgáljuk, hogy mindez milyen hatással van a szerencsejáték-iparra és az kaszinó online .

Íme a gondolataink a 2020-as év öt legfontosabb média- és szórakoztatóipari trendjéről, amelyek mind alátámasztják a folyamatos növekedés elméletét:

Élő streaming
Szerencsejáték
Videójátékok
Digitális események
Innovatív technológia

Élő streaming

A pandémia csúcsa idején olyan sok ember kényszerült otthon maradni, hogy a magyarok gyorsan az online oldalakhoz fordultak a vizuális szórakozás legjobbjait keresve. Legyen szó filmekről, zenéről vagy játékműsorokról, sok család tagjai szabadidejüket mohó műsornézéssel vagy kedvenc dalaik lejátszási listáival töltötték. Elengedhetetlenné vált az internet sebességének növelése a HD minőségű streaminghez.

Szerencsejáték

Az online szerencsejáték ugyancsak számos változást tapasztalt ebben az évben. Az első olyan döntés, amely a szerencsejátékosok alól kihúzta a talajt, az a sportesemények törlése volt. A sportfogadó irodák szerte a világon küzdöttek azért, hogy tagjaik aktívak maradjanak, még ha a klasszikus sportfogadás szinte le is állt.

Hogyan tartották életben üzletüket? Azt tapasztaltuk, hogy a bukmékerek bevezették a kaszinó játékokat az online kínálatukba, valamint növelték az e-sportok és a virtuális sportfogadások számát. A nyerőgép- és asztali szoftver-szolgáltatók keményen dolgoztak azért, hogy új játékokkal rukkolhassanak elő, köztük sporttémákkal, az ellehetetlenített játékosok számára.
Míg a korlátozások után a klasszikus sportfogadás teljes sebességbe fog ismét kapcsolni, feltételezhető, hogy az online szerencsejátékosok új hulláma a következő évben ugyancsak tovább növekszik.

Videójátékok

A játékosok már évek óta az online szórakoztatóipar részei. Az online multiplayer játékok óriási sikert arattak, főleg a vezető játékok, mint a Battle Royale vagy a sportszimulátorok. A videójátékok ugyancsak kivették a részüket a digitális szórakoztatás fellendüléséből, még ha a fejlesztőcsapatok tagjai világszerte otthonról is dolgoznak.
Pedig mindez nem csak játék és mese - legalábbis kezdetben nem az volt. Amikor a világjárvány kitört, a fejlesztők komoly küzdelmeket folytattak, hogy kitalálják, hogyan tudják a finomhangolásokat otthoni munkával kivitelezni. A videojáték-cégek aztán gyorsan megtalálták a megoldásokat, amikor rájöttek, hogy ezek a tételek mekkora eladásokat generálnak.
Még a rég elfeledett játékok is új életre kaptak, amikor a játékosok újra felfedezték őket, miközben kikapcsolódás után kutattak a lezárások és a társadalmi távolságtartás során.

Digitális események

Sokan arra számítottak, hogy az év hátralévő része pusztító hatással lesz a média- és szórakoztatóiparra. Az írók és olvasóik már nem jöhettek össze a könyvtárakban közönségtalálkozókra, a művészeti hallgatók nem vehettek részt az óráikon, és a kezdő zenekaroknak is el kellett hagyniuk a garázst vagy az alagsori gyakorlótermüket.

Ám az élő események és találkozók megmentésére megérkezett a tökéletes digitális platformjukat létrehozó szoftver. Miközben a szolgáltatók sorra mondták le a SEO és a digitális marketing foglalkozásokat, online arénára váltottak, mégpedig olyan programokkal, mint a Zoom és a Skype. Ha valami, akkor ez az év megtanított minket arra, hogyan szervezhetjük az életünket az online média köré.

Innovatív technológia

A szórakoztatóipar jövője továbbra is az innovatív technológia kezében van. A fenti példákon keresztül láthattuk, hogy az új platformok és gondolkodásmódok hogyan hoztak megoldást egy megoldhatatlannak tűnő problémára. Ez hajtott előre minket a nehéz időkben, és hisszük, hogy a jelenlegi fellendülés a jövőben is velünk marad.

Kiváló példa erre a virtuális valóság. Már azelőtt beszélgettünk a VR-ről , mielőtt bevezetésre került volna a kaszinók világában, és évekkel azelőtt, mielőtt elérhetővé vált filmek és videojátékok számára. Szemtanúi lehetünk az ilyen típusú technológiák gyorsított ütemű fejlesztésének, valamint a kibővített és kevert valóságú eszközök bevezetésének.

Végső szavak

A fent említett digitális trendeket megvizsgálva egyik sem mutatja jelét, hogy a digitális szórakoztatás fellendülési folyamata a közeljövőben leállna. Javasoljuk, hogy tartsa szemmel az iparágat, mivel még további növekedés várható.

Értékelés: Nincs Átlag: 4 (1 szavazat)