| | | |

A testőr – Molnár Ferenc klasszikusa a Centrál Színházban

Ujj Mészáros Károly rendezésében Balsai Móni és Ágoston Katalin felváltva játszák majd  a Színésznő szerepét, Molnár Ferenc komédiájában.

A testőr, generációk óta a magyar színházi repertoár egyik legkedveltebb darabja. A szerző finom humorral és mély emberismerettel mutatja be a férfi és nő örök játszmáját: a vágyat, a féltékenységet és a szerelemért folytatott küzdelmet.

Molnár klasszikusában Ágoston Katalin és Schmied Zoltán először alakítanak együtt házaspárt

Érdekesség és ritka lehetőség, hogy a színészházaspár éppen egy színészházaspárt alakíthat az előadásban. Az ismert színésznő egy testőrtisztre vágyik. Férje tudja, ha az asszonynak testőrre támad gusztusa, akkor az a testőr előbb utóbb besétál az ajtón. Ha viszont ő viseli az egyenruhát, az nemcsak felesége hűségét és az ő színészi képességeit teszi próbára, de a közönség részéről is garantált a nevetés A további szerepekben olyan kiváló színészrk is a színpadra lépnek, mint Györgyi Anna, Kaszás Gergő, Papp János, Szabó Éva és Gats Éva.

Humor, romantika és dráma egyetlen este

A sokoldalú műfajú előadás középpontjában egy színészházaspár áll, akiknek kapcsolata válságba kerül. A férj attól tart, hogy felesége – a sikeres és ünnepelt színésznő – már nem szereti őt igazán, sőt titokban egy daliás testőrről álmodozik. Féltékenysége és bizonytalansága arra készteti, hogy próbára tegye párja hűségét. Elhatározza: magára ölti a testőr egyenruháját, és mint idegen hódító kezdi el csábítani a saját feleségét. A kísérletből hamar kiderül, hogy ez élete legnagyobb színészi feladata, amely nemcsak a közönség derültségét garantálja, hanem akár házasságuk jövőjét is örökre megváltoztathatja.

Hatalmas ajándék és nagy élvezet ez a szerep. Molnár elragadóan formálja meg a karaktert, bemutatva a női lélek sokrétűségét. Szeretet, bölcsesség, humor, nőiesség, huncutság van ebben a figurában, remek lehetőség a színészi játékra. A romantika, a szerelmi évődés egyébként is hálás terep, a vígjátéki fordulatok pedig garantálják a kikapcsolódást. A tét nagyon is valóságos: a másik elvesztésének a lehetősége, a szerelmes férj küzdeni akarása, az asszony vágya, hogy a férfi figyelmének a középpontjában maradjon. A mindennapokból ismerős feszültségek a ma nézőihez is közel hozzák a történetet.”- mondta Balsai Móni.

Ágoston Katalin hozzátette: “Mi történik, ha egy házasságban elhalványul a másik iránti kíváncsiság? Mikor a saját boldogságunk, a szabadságunk fontosabbá válik, mint a kettőnkre szánt figyelem. Azt hisszük, a “mi” úgyis adott és elfelejtünk dolgozni érte. Vajon tud-e újra lobogni az a bizonyos tűz, ami a színészeknél talán még “nagyobb lánggal ég, ha meggyújtják? Zolival mindig jó együtt dolgozni, de házasként még nem játszottunk házaspár szerepet. Ki tudja, lehet, hogy ez a csodálatos darab új dolgokat tanít majd nekünk egymásról .”

Amikor megkérdezték Molnár Ferenctől, elképzelhető-e, hogy a Színésznő nem ismerte fel a jelmezben a férjét, ő állítólag ezt válaszolta: „A színház létezése a hazugság – kivéve a lényeget. Ha a néző egy darab festett vászonról elhiszi, hogy az egy erdő, akkor ezt is el fogja hinni. El fogja hinni, hogy a feleség nem ismerte fel saját férjét, mivel én azt állítom, hogy nem.”

Érdemes megnézni, mert:

  • Klasszikus magyar vígjáték, amely ma is aktuális.
  • Egyedülálló élmény: valódi színészházaspár alakít házaspárt.
  • Szórakoztató romantikus történet féltékenységgel és humorral fűszerezve.
  • Remek színészi alakítások, emlékezetes párbeszédek és szívhez szóló pillanatok.

Molnár Ferenc örökérvényű előadása kiváló program minden színházkedvelőnek.

Fotó: Centrál Színház